ابزار صفحه گسترده و اکسل (Excel) در پردازش داده‌ها

مدرس: مسعود کاویانی

صفحه‌ی گسترده (Spread Sheet) که ابزارِ معروف ماکروسافت یعنی Excel یکی نمونه‌های آن است، با اینکه بسیار ساده به نظر می‌رسد ولی یکی از ابزارهای بسیار کاربردی و معروف در حوزه تحلیل داده‌ها است. به جای استفاده از نرم‌افزارهای مختلف سخت و پیچیده، صفحه‌ی گسترده می‌تواند یک ابزار کاربردی و ساده جهتِ انجام عملیاتِ مختلفِ تحلیل‌داده‌ها باشد.

با توجه به ساختارِ مستطیلیِ داده‌ها در صفحه‌ی گسترده مانند Excel (درس داده‌های مستطیلی را خوانده باشید)، به راحتی می‌توان اکثر نظام‌های داده‌ایِ موجود در کسب و کارها را در صفحه‌ی گسترده قرار داد. شرکت‌های مختلف، انواع مختلفی از این صفحاتِ گسترده را ساخته‌اند. برای مثال شاید معروف‌ترین ابزارِ صفحه‌ی گسترده Excel باشد. بعد از آن می‌توان به LibreOffice (که رایگان است) اشاره کرد. ابزارهای آنلاینی مانند Google Sheet و Excel Online هم هستند که می‌توان داده‌های مختلف را به صورت آنلاین در مرورگر مشاهده کرد و پردازش‌های مختلف را بر روی آن‌ها انجام دهند.

در این درس نمی‌خواهیم این ابزارها را آموزش دهیم. برای مثال ابزار Power Pivot در Excel یکی از افزونه‌هایی است که می‌تواند در تحلیل داده‌ها به شما کمک کند.

در این‌جا هم می‌توانید منابع مفیدی را جهت کار با ابزار Google SpreadSheet پیدا کنید.

 

 

 

منابع این بحث و اطلاعات بیشتر

» وب‌سایت دانشگاه Stanford

در صورت تمایل به یادگیری بیشتر، منابع بالا در نظر گرفته شده است. می توانید با خواندن این منابع، به یادگیری خود در این زمینه عمق ببخشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *