کتاب یادگیری ماشین و یادگیری عمیق با زبان‌های پایتون و R

مدرس: مسعود کاویانی

کتاب یادگیری ماشین و یادگیری عمیق با زبان‌های پایتون و R کتابی مبتنی بر کاربرد در حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. در این کتاب سعی بر حل مسائل دنیای واقعی با استفاده از مثال‌ها و مجموعه‌ی داده‌هایی در حوزه‌های مختلف (پزشکی، صنعت، آموزشی و…) شده است.

در فصل اول این کتاب، مبانی داده‌کاوی و یادگیری ماشین به همراه مثال‌هایی از کاربردهای آن شرح داده شده است تا خواننده با کلیات موضوع آشنا شود. در فصل دوم نصب ابزارهای پایتون و R به همراه چند مثال کوتاهِ آموزشی برای یادگیری مقدماتی این زبان‌ها وجود دارد.

در فصل سوم به سراغ تحلیل اکتشافی داده (EDA) خواهیم رفت و روش‌های شناخت و تحلیل داده‌ها را با استفاده از روش‌های آماری و بصری‌سازی داده‌ها، فرا خواهیم گرفت و در فصل چهارم تکنیک‌ها و روش‌های پیش‌پردازش داده‌ها برای تزریق به الگوریتم‌های یادگیری ماشین و یادگیر عمیق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

فصل پنجم به یادگیری ماشین نظارت شده، طبقه‌بندی و رگرسیون اختصاص دارد. در این فصل الگوریتم‌های مختلف به همراه پیاده‌سازی آن‌ها بر روی مجموعه داده‌های آموزشی در زبان‌های پایتون و R بحث خواهد شد و فصل ششم به فراگیری مباحث یادگیری ماشین غیر نظارت شده و خوشه‌بندی اختصاص دارد.

فصل هفتم و آخر این کتاب نیز در مورد الگوریتم‌ها و روش‌های یادگیری عمیق (deep learning) و راهکاری حل مسئله با این الگوریتم‌هاست.

نحوه‌ی خرید نسخه‌ی دیجیتال و چاپی در وب‌سایت این کتاب به نشانی dmml.ir موجود است. همچنین کدها و مجموعه داده‌های استفاده شده در این کتاب در همین وب‌سایت برای عموم قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *