پرسش و پاسخ: طراحی الگوریتم‌های یادگیری ماشین توسط چه کسانی انجام می‌شود؟

مدرس: مسعود کاویانی

توسط: علی (aliz…@gamil.com)
پرسش:
سلام و عرض احترام
با تشکر از سایت خوبتون و آموزش های با کیفیتی که قرار میدین. واقعا میتونم بگم در کل ایران بهترین منبع رو دارین ارائه میدین.
فقط بنده که کمی مبتدی هستم سوالی برام پیش اومده و اینکه میخواستم بپرسم این الگوریتم ها که با بررسی داده ها و یادگیری از آنها یک مدل را جهت ارزیابی داده های دیگر قرار میدهند توسط چه کسانی طراحی میشن ؟
درواقع طراحی الگوریتم برای بررسی داده ها در چه شاخه ای از علم هوش مصنوعی قرار گرفته ؟
با تشکر از شما

پاسخ:
با تشکر از لطف شما به پروژه چیستیو. معمولا الگوریتم‌های داده‌کاوی و یادگیری ماشین توسط محققان مختلف انجام می‌شود. این محققان که اکثر آن‌ها در دانشگاه‌های مشغول به تحقیق می‌شوند، با توجه به نیازی پس از تحقیقات گسترده پیدا می‌کنند، دست به تولید الگوریتم‌ها می‌زنند. البته که ممکن است الگوریتم در صنعت و با توجه به نیاز صنعت هم تولید شود. بسیار از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری پیرامون طراحی این نوع الگوریتم‌ها است که طبیعتا بعضی از آن‌ها شهرت بیشتری پیدا می‌کنند.

نمی‌توان شاخه‌ی مشخصی از هوش مصنوعی را مسئول تولید الگوریتم‌ها دانست، چون با توجه به نیازی که محقق و پژوهش‌گر پیدا می‌کند، این نوع الگوریتم‌ها را توسعه می‌دهد.

یک دیدگاه دربارهٔ «پرسش و پاسخ: طراحی الگوریتم‌های یادگیری ماشین توسط چه کسانی انجام می‌شود؟»

  1. آیا می توان بدون طراحی الگوریتم و استفاده از الگوریتم های از پیش طراحی شده که توسط دیگران ارائه میشه درآمد خوبی کسب کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *