نصب پایتون و Anaconda همراه با Eclipse در لینوکس

مدرس: مسعود کاویانی

نصب پایتون همراه با Eclipse در لینوکس بسیار مشابه ویندوز است. فقط نحوه نصب پکیج های Ananconda تفاوت جزئی دارد. برای همین در اینجا فقط بحث نصب پایتون Anaconda که شامل پایتون به همراه پکیج های مختلف مخصوص متخصصان علوم داده و یادگیری ماشین را پیگیری میکنیم. نصب Eclipse و Pydev و اتصال Eclipse به پایتون Anaconda همانند نسخه ویندوزی انجام می شود.

برای دانلود Anaconda به اینجا رفته و آخرین نسخه مناسب لینوکس خود را دانلود کنید. بعد از نصب یک فایل sh به شما داده می شود. با کلیک را ست بر روی فایل گزینه Properties را انتخاب کرده و از تب Permissions گزینه Execute را تیک بزنید. با این کار به این فایل اجازه اجرایی شدن را در لینوکس می دهید. سپس Terminal را لینوکس باز کرده و به مسیر همین فایل بروید. مثلا فایل دانلودی در لینوکس ما در آدرس /Downloads قرار داشت. حال میتوانید این فایل را اجرا کنید. برای اجرا دستور زیر را وارد کنید:

sudo ./Anaconda3-4.3.1-Linux-x86_64.sh

برای مثال ما مانند شکل زیر این فایل را اجرا کردیم:

 

بعد از اجرا باید لایسنس را بخوانید و با تایپ کردن yes قبول کنید و سپس مسیر مورد نظر خود را تایپ کنید. اگر میخواهید همان مسیر پیشفرض باشد می توانید با زدن Enter کار را ادامه دهید. همچنین در صورتیکه خواست مسیر پایتون و Anaconda را به مسیرهای پیشفرض لینوکس اضافه کند قبول کنید.

 

 

 

 

الان شما دارای پایتون همراه با پکیج های  آموزش نصب Anaconda در ویندوزAnaconda شده اید. جهت ادامه فعالیت بایستی ایکلیپس را نصب کنید و سپس با نصب PyDev بر روی لینوکس یک پروژه پایتون در Eclipse ساخته و پایتون Anaconda نصب شده را به ایکلیپس بشناسانید. این کار دقیقا مانند مشابه ویندوزی عمل میکند. پس به رفته و مراحل Eclipse را این بار برای لینوکس انجام دهید. توجه کنید که فایل اجرایی پایتون که باید به Eclipse داده شود اینبار در مسیر نصب Anaconda در پوسه bin قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *